Zoeken

BLOG#2/2021 4-UUR CUP-A-SOUP?

Bijgewerkt op: 8 sep. 2021


Ken je dat? 16.00 uur en nog geen tijd om te eten, maar wel een hongergevoel?

Dit moment is vaak het moment waarop gegraasd gaat worden. Een handje chips, een paar dropjes. En tijdens het koken, verdwijnen ook onderdelen in je mond; een blokje kaas, een plakje worst. Zo krijg je ongemerkt best wat calorieën binnen waar je niet eens van geniet.

De tijd tussen lunch en avondeten is lang. En wanneer je probeert op te letten met wat je eet, is de kans groot dat de lunch ook calorisch gezien (te) klein is. Niet gek dus, dat je dan na vier uur 's middags trek krijgt. Daar zijn tussendoortjes voor bedacht.

Een appel, banaan of wat komkommerstengels just don’t do the trick….

Om het tussendoortje tussen lunch en avondmaal voldoende vullend te maken, kun je hem vormgeven met eiwitten en vezels.

Ik maak rond 16.00 uur graag een kom (soya-)yoghurt met muesli, een handje noten, en wat gedroogd of vers fruit voor mijzelf.

Heerlijk, rijk aan eiwitten, vezels, vitaminen en mineralen.


HET RECEPT:

  • 200 ml magere (soya-)yoghurt

  • 50 gram muesli of havermout

  • een klein handje gemengde noten, zoals walnoten, amandelen, hazelnoten, paranoten, pecannoten

  • gedroogd fruit, zoals rozijnen, abrikozen, pruimen

  • vers fruit van het seizoen

Net voor de avonddrukte, maak ik even een kwartiertje tijd voor mezelf, met een goedgevulde kom. Daarna weersta ik zonder problemen de verleidingen van snacken. Dat zouden meer mensen moeten doen..


14 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven